maanantai 29. syyskuuta 2014

Toinen (maalauskerta) toden sanoo..


Hei,

Jossain kohtaa tulee sen toisen maalauskerran vuoro.

Mulla on vuosikaudet kulkenut muutosta toiseen mukana yksi kaappi, joka on ollut mellä mun lapsuudenkodissa silloin kun menin ekalle luokalle kouluun.
Ja siitä on muuten hitsin kauan aikaa.


Kun mä sain kaapin 80-luvun lopulla, oli kaappi tosi kurjassa kunnossa, koska sitä oli säilytetty autotallinrähjässä monta vuotta.

Kaappi kunnostettiin tuttujen ja puolituttujen avulla. Toisesta ovesta puuttui puinen kohokuvio ja kaverin kaverin kaverin kautta joku veisti mallin mukaan uuden kuvion. Ei paljoa huomaa, että ei ole alkuperäienn kuvio. Fasettihiottu peili oli mennyt ihan pilalle ja kun rahaa oli vähän, kaappiin laitettiin ihan tavallinen peili.

Tämä on mulla se huonekalu, josta pidän kynsin hampain kiinni. Kaikista muista huonekaluista voin luopua, mutta tämä seuraa mua hamaan tappiin saakka. On se vaan niin rakas.

Kaapin väri kopioitiin sitten moniin muihin eriparihuonekaluihin. Mulla oli lipaston laatikko mukana Uula-tuotteen liikkeessä, jossa sama väri sekoitettiin. Niin, ei pidä pelästyä, tämä kaappi saa olla aina tummanruskea,vaikka muut kamat saisivatkin uuden värin. Tämä saa välillä vain vahaa pintaan.

Nyt sitten on alkanut kaikki muu tummanruskea tökkiä. Pikkuhiljaa saa ruskeat pinnat väistyä iloisempien värien tieltä. Luokittelen iloiseksi väriksi myös pirtsakan mustan ;-)



Eli lähes kaikki mun vanhat huonekalut ovat olleet tätä ruskeaa. Useimmat tietenkin olivat alunperin puunvärisiä, mutta kuten olen kirjoittanut - kaikki puunvärinen puu on aina maalattu ja maalataan jonkun väriseksi. 


Ennen kakkosmaalausta

Nyt alkaa huonekalujen uusi elämä!




Tuolit saavat vihertävänkeltaisen pinnan. Hmm.. maalikartassa toi oli enemmän keltainen, mutta nyt ei auta harmitella, maalia pintaan vaan.

Kakkosmaalauksen jälkeen



Ruskeaksi maalaamani pöytä sai punaisen pinnan. Tässä on hauskaa se, että kun en pohjamaalannut, niin tummanruskean päällä tuo punainen näyttää enemmän oranssilta. Hmm.



Ei ole tylsät enää! Yes.



Jossain vaiheessa saa  myös ekassa kuvassa näkyvä peilipöytä uuden värin. Peilipöytä on muuten yksi ensimmäistä huuto.netissä tekemistäni huudoista, aluperin peilipöytä oli muuten kirkkaan sininen.


-Mallu-

0 kommenttia:

Lähetä kommentti