keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Höyhenet hyötykäyttöön


Hei,

Tässä eräänä päivänä pengoin korulaatikkoa etsiessäni tiettyjä korviksia, mutta löysinkin nämä vanhat "Koruja perhonsidontatekniikalla" -kurssilla tekemäni korvikset ja pari hattuneulaa.

Yllättävän monta paria oli vielä hengissä, vaikkakin korvisten höyhenet olivat liiskaantuneet kaikkien muiden tavaroiden alle. Kurssillla olin joskus 90-luvun puolivälissä.

Tuon harrastuksen voisi elvyttää edullisesti, tarvitsisin vain perhonsidontapenkin ja korviskoukkuja kun muut välineet löytyy kotoa. Näin saisi pääsiäisen höyhenet hyötykäyttöön.


Pilkulliset ovat värjättyjä helmikanan höyheniä.


Valko-oranssit ovat strutsia ja punainen hennon haituvainen on marabun höyhentä. Sininen on värjättyä kukonsulkaa





Näissä koruissa käytin kalastustarvikeliikkeestä ostettuja höyheniä ja sulkia (muistaakseni olivat vielä kalliita, hui). Vieläkin muistan sen ostosreissun ja sen vaivautuneen olon, joka minulla liikkeessä piipahtaessani oli. En vaan ole yhtään erähenkinen..

Pienen hakemisen jälkeen löysin ne jäljellä olevat höyhenetkin. Jäljellä oli strutsin sulkia, hanhen ja helmikanan höyheniä sekä pari värjättyä kukonniskaa.


Availin pusseja ja muistin jotain. Niin, nämä eivät ole mitään superpuhdistettuja höyhentyynyn höyheniä, vaan tuoksultaankin oikeita kukonniskoja nahkoineen päivineen ja mulle tuli kakkamainen olo lintujen puolesta.

Sorry linnut, mut mä olen jo ostanut nämä enkä ajatellut hukkaan heittää.


-Mallu-

0 kommenttia:

Lähetä kommentti